1 клас
Увага! Дорога!
Ми живемо у світі, де вулицями мчать автомобілі, автобуси, тролейбуси, а також ідуть пішоходи! Для того, щоб на вулицях було безпечно, люди створили Правила дорожнього руху. Їх повинні знати усі водії та пішоходи.
Зелений вогник загорівся – треба йти. Жовтий – треба зупинитися. А червоний якщо – то стій, ані руш…
(53 слова)
Запитання і завдання
1.Для чого створили Правила дорожнього руху?
2.Хто повинен їх знати?
3.На який вогник світлофора треба переходити вулицю?
4.Що означає жовтий попереджувальний вогник?
5.Як слід вести,якщо загорівся червоний?
1 клас
Сірники-не іграшки
Не розмахуй ти руками,
Не жартуй із сірниками
Ти не встигнеш кліпнуть оком-
Спалах іскри ненароком:
За одну лише хвилину
У вогні усе загине.
Як не вдасться утекти,
У вогні згориш і ти.
(36 слів)
Запитання і завдання
1.Чи можна гратись сірниками?
2.До чого приведе гра з сірниками?
3.Як викликати пожежну службу?
1 клас
Відпочинок
Вихідний день потрібно планувати, щоб він пройшов цікаво,не треба лінуватися,і тоді на все вистачить часу і на допомогу батькам,і на веселий відпочинок.
Найкращий відпочинок - це рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді,фізична праця на свіжому повітрі.
(40 слів)
Запитання і завдання
1.Чому слід планувати вихідний день?
2.Як потрібно відпочивати?
3.Розкажи,як твоя родина проводить вихідний день?
Розповідь лікаря Спортсменкіна
Про те,що фізкультура й спорт корисні для здоров’я,люди довідались дуже й дуже давно. У Давній Греції спорт був одним із головних занять.
Гарними вважалися люди атлетичної статури. Саме в Давній Греції були започатковані перші Олімпіади.
(40 слів)
Запитання і завдання
1.Про що дуже давно довідалися люди?
2.Чому спорт необхідний для кожного з нас?
3.Де були започатковані перші Олімпіади?
Людина і природа
У природи все тісно пов’язане між собою. Людина-частина природи. Вона не може жити без повітря,води, рослин і тварин. Якщо клуби диму
фабрик и заводів забруднюють повітря, то страждає не лише природа-хворіє і страждає людина.
На усій земній кулі люди зрозуміли, що охороняючи природу, вони охороняють багатство і красу рідної землі,своє майбутнє.
(58 слів)
Запитання і завдання
1.Без чого не може жити людина?
2.Від чого страждає людина і природа?
3.Чому слід охороняти природу?
Дбай про своє здоров’я!
Щоб не хворіти,бути міцнішим,бадьорим,завжди мати гарний настрій, треба щоденно дбати про своє здоров’я.
У цьому тобі допоможуть: свіже повітря, вода; фізичні вправи, цікавий відпочинок та охайність.
(36 слів)
Запитання і завдання
1.Чому треба щоденно дбати про своє здоров’я?
2.Як зміцнити своє здоров’я?
Вмійте природу любити
Вам у походи ходити
і мандрувать любі діти.
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблині радіти.
В полі,у лісі,над яром-
Квіти,дерева і трави…
Цвітуть не вирву задаром,
Гілки не вткни для забави!
Оберігайте ж повсюду
шлях і стежиночку в гаї,
все те окрасою буде
нашого рідного краю.
(51 слово)
Запитання і завдання
1.Як ти розумієш слова:»Вмійте природу любити?»
2.Що таке природа?
3.Як ти оберігаєш природу?
4.Подивись у вікно і назви все,що ти бачиш.
Чому Оля не зірвала квітки?
Рано-вранці першокласниця Оля йшла до школи. Біля дороги вона побачила квітку ромашку.
Ой,яка красива квітка! Оля вже простягла руку, щоб зірвати й понести її до школи. Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплинці горить сонечко,і блакитне небо,й зелена нива, й висока тополя - все в краплинці. Задивилася
Оля на краплинку роси й не зірвала квітки.
(В.Сухомлинський)
(64 слова)
Запитання і завдання
1.Яку квітку побачила Оля біля дороги?
2.Чому дівчина не зірвала квітку?
3.Як ті ставишся до навколишньої природи?
Найбільше багатство-це здоров’я
Микола постійно зміцнює своє здоров’я. Кожного ранку він робить зарядку,умивається,стежить за
чистотою свого тіла. Влітку хлопчик купається у річці, морі.
Взимку катається на лижах, ковзанах. Миколка росте здоровим учнем.
І ви діти,займайтесь спортом, більше бувайте на свіжому повітрі!
Бо найбільше багатство - це здоров’я.
(50 слів)
Запитання і завдання
1.Як Миколка зміцнює своє здоров’я?
2.Що ти робиш для того,щоб бути здоровим?
3.Як розумієш вислів:»Найбільше багатство-це здоров’я»?
Бідолаха комар
Бідолаха комар застудився:
З джерела студениці напився.
Обмотав собі хусткою шию,
П’є гарячий відвар з деревію,
Бо дзижчати не може ніяк,
Лиш тихенько чхає в кулак.
(26 слів)
Запитання і завдання
1.Чому комарик застудився?
2.Відвар з якої рослини п’є комарик?
3.Пригадай, з яких рослин мама готує чай під час застуди?
4.Що слід робити,щоб не застудитись?
Берізка
Все в лісі веселиться, а берізка плаче. Під гарячим промінням сонця сік швидко тече по її білому тілі. Через кору він виступає назовні.
Люди вважають березовий сік корисним напоєм. Вони надрізають кору і збирають сік. Ці дерева потім засихають і гинуть. Сік у берези все одно, що кров у людини.
(За В. Біанкі)
(51 слово)
Запитання і завдання
- Чому плаче берізка?
- З чим порівнюється сік берези?
- Чи правильно вчинили люди?
- Як допомогти березі?
Ясени
Біля школи восени
ми садили ясени –
деревця маленькі,
прутики тоненькі.
Як дерева стали в ряд –
слово мовив старий брат:
- Почекаєм до весни,
хай зростаюсь ясени –
ми їх будем берегти
будем доглядати
щедро поливати.
А м’яча з зелених зон
поженем на стадіон
В. Губарець
(46 слів)
Запитання і завдання
- Де діти садили ясени?
- Як будуть їх доглядати?
- Для чого люди садять дерева?
- Яку участь ви берете в озелененні свого села?
Природа України чудова.
Природа України чудова. Та якби люди не нищили її, вона була б ще кращою. Ми ж маємо дбати про неї й молити Господа, щоб він почув наш щирий голос!
(29 слів)
Запитання і завдання
- Якою є природа України?
- Що слід робити, щоб вона була кращою?
- Як ти дбаєш про природу?
Люблю ліс.
Я дуже люблю ліс. Ліс – неначе великий будинок. Під кущиком можна зустріти довговухого, косоокого звіра. А ще можна зустріти білку, дику козу, їжака та багато інших звірів.
Щоб звірям добре жилося, людина повинна охороняти цей будинок.
(38 слів)
Запитання і завдання
- На що схожий ліс?
- Кого там можна зустріти?
- Чому людина повинна охороняти ліс?
- Як ти допомагаєш тваринам?
Вогонь на службі у людей
Важко уявити собі життя людини без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися, коли холодно. На заходах вогонь використовують, щоб виплавляти метал, виготовляти посуд, пекти хліб.
Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
(45 слів)
Запитання і завдання
- Яку користь приносить вогонь?
- Коли вогонь може стати грізним ворогом?
- Як викликати пожежну службу?
На залізничній колії
По залізничній колії
Ніколи не ідіть.
Каміння, цеглу, палиці
На рейки не кладіть.
Бо поїзд не зупиниться,
А з колії зійде.
І гра ця неразумна
До горя доведе.
(31 слово)
Запитання і завдання
- Чи можна ходити по залізничній колій? Чому?
- Де слід переходити залізничну колію?
Правила харчування
Мама завжди вчила Павлика правильно харчуватися. Хлопчик приймав їжу не менше чотирьох – п’яти разів на день. Вечеряв за одну – дві години до сну. Він ніколи не захоплювався солодощами. Дотримувався правил харчування, тому і ріс здоровим.
(37 слів )
Запитання і завдання
- Чому вчила мама Павлика?
- Скільки разів на день слід їсти?
- О котрій годині ти вечеряєш?
|