Українське читання
Тема. Ірина Жиленко «Вечір гномів» Леонід Глібов «Зимова пісенька»
Мета. Формувати в учнів читацькі вміння; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, мислення, вміння працювати з персональним комп’ютером; виховувати любов до поезії.
Обладнання: презентація по темі уроку; малюнки (ілюстрації) із зображенням зимових пейзажів; персональний комп’ютер.
Міжпредметні зв’язки: українська література та мова, інформатика.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Забезпечення емоційної готовності до уроку
СЛАЙД 1 (ілюстрація смайлика)
- Рада вітати усіх присутніх на уроці з українського читання. Думаю, ні, впевнена, що всі учні класу – творчі особистості та у вас гарний настрій. Сподіваюсь, що всі будуть працювати на уроці, бо впевнені в своїх силах. Чи не так?
ІІ. Перевірка домашнього завдання
СЛАЙД 2 (ілюстрація домашнього завдання)
- Який характер мають Снігобородьки?
- Який зовнішній вигляд Снігобородьків?
- У якій країні існує казка про них?
- Прочитайте, яку пісеньку співали Снігобородьки?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
СЛАЙД 3 (малюнок гномів)
>>Бесіда
- Діти, а чи вірите ви, що бувають на світі гноми?
- Що ви про них знаєте?
- Звідки дізнались стільки цікавого про гномів?
- Ви їх бачили?
- Як ви думаєте, які вони?
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку
СЛАЙД 4 (тема уроку)
- Сьогодні ми познайомимося з віршем Ірини Жиленко «Вечір гномів», який нам розкаже про цей добрий народ. А ще сьогодні ми почнемо вивчати творчість видатного українського байкаря – Леоніда Глібова, зокрема читатимемо його вірш «Зимова пісенька».
V. Вивчення нового матеріалу
СЛАЙД 5 (Ірина Жиленко «Вечір гномів»)
1. Робота над віршем І.Жиленко «Вечір гномів» (с.95-96)
1) Читання вірша учителем
2) Перевірка сприйняття змісту вірша
- Про кого розповідається у вірші?
- Яка мода у гномів?
- Чому вони можуть перетворюватися на шишки?
- Що спільного між віршем І.Жиленко «Вечір гномів» та оповіданням Ігоря Калинця «Снігобородьки»?
2. Фізкультхвилинка
СЛАЙД 6 (ілюстрація, яка демонструє фіз..вправи)
3. Робота над віршем Леоніда Глібова «Зимова пісенька» (с.96-97) СЛАЙД 7
1) Розповідь про життя і творчість Л. Глібова
СЛАЙД 8 (фото письменника та роки життя)
Л.І. Глібов – відомий український байкар. Народився у чарівному краї, с.Веселому Подолі на Полтавщині, в сім’ї управителя поміщицького маєтку.
СЛАЙД 9 (фото Полтавської гімназії та Ніжинського ліцею)
Закінчив Полтавську гімназію та Ніжинський ліцей.
СЛАЙД 10 (фото Л.І. Глібова - вчителя)
Якийсь час працював учителем, але згодом перейшов на роботу в друкарню
СЛАЙД 11 (ілюстрації до байок)
Написав 107 байок, велику кількість ліричних поезій та творів для дітей. Перекладав байки Івана Андрійовича Крилова – російського письменника-байкаря.
СЛАЙД 12 (фото місця поховання Л.І.Глібова)
Поховано Леоніда Глібова в Чернігові
2) Читання вірша учителем
СЛАЙД 13 (Л.І.Глібов «Зимова пісенька»)
- Про що цей вірш?
3) Словникова робота
СЛАЙД 14 (слово)
МАРА – призрак, приведение
4) Читання напівголосно всіма учнями
5) Бесіда
- Як називає поет зиму?
- Як він ставиться до зими? Чому ви так вважаєте?
- Прочитайте слова-звернення
- З яким проханням звертаються діти?
- Як описав Л.Глібов снігову бабу? Прочитайте.
- У яких рядках поет описує наближення весни?
6) Виразне читання вірша учнями
7) Конкурс на кращого читця
VІ. Підсумок уроку
Технологія «Незакінчене речення»
СЛАЙД 15
На уроці я дізнався про…
На уроці сьогодні вивчали…
Прочитавши вірш Ірини Жиленко, я зрозумів…
Прочитавши вірш Леоніда Глібова, я відчув, що…
Оцінювання роботи учнів на році, виставлення балів.
VІІ. Домашнє завдання
Читати виразно с.95-97, вивчити напам’ять вірш Л.Глібова «Зимова пісенька» на с.96-97
|