Понеділок, 29.04.2024, 11:45
Вітаю Вас Гість | RSS

 Сайт вчителя почтакових класів   Сотнікової Тетяни Михайлівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок з математики 1 клас
[ Викачати з сервера (55.0 Kb) ] 27.11.2016, 21:00

Математика

1 клас

 

Тема Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння чисел у межах 10. Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі

Мета Закріплювати вміння встановлювати порядок чисел, порівнювати числа в межах 10; продовжувати роботу над формуванням поняття «задача», закріпити знання про структурні елементи задачі, формувати вміння складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та остачі; закріплювати обчислювальні навички; сприяти розвитку довільної уваги, довготривалої пам’яті, мислення; формувати навчальну мотивацію, виховувати любов до казки, прагнення допомогти іншим, бажання дбайливо ставитись до власного здоров’я.

Хід уроку

І. Організація діяльності

 Рефлексія настрою

 Дзвінко дзвоник пролунав,

 Нас за парти погукав.

 Настрій в мене – як годиться,

 Як без нього в школі вчиться!

  • Бажаю вам гарного настрою на весь день.

Ігровий момент

  • Сьогодні на уроці математики ми здійснимо мандрівку відомими казками разом із казковим героєм. Хто ж це?

           Ви подумайте, згадайте

І хутчіш відповідайте.

Виріс, як з води, хлопчина

Захищать пішов родину.

Бивсь із Змієм булавою,

Врятував братів з сестрою.

Ви подумайте всі трошки

Звуть його… Котигорошком.

  • Так, це справжній український богатир – Котигорошко.

Разом із Котигорошком ми «відвідаємо» казки, у яких будемо допомагати йому  рятувати героїв від злого Вовка.

(Прикріплюю до початку карти – маршруту малюнок Котигорошка)

 ІІ. Повідомлення теми й мети

- Щоб досягти гарних результатів, зуміти допомогти Котигорошкові і бути задоволеними своєю роботою, вам треба працювати дружно, наполегливо і старанно.

ІІІ. Робота над темою

  • До лісу сьогодні йдемо, поспішайте,

Увагу, фантазію не забувайте.

Бо ліс той казковий – герої нас ждуть,

А шлях туди «Сходами чисел» всі звуть.

1. Усний рахунок

- Наші сходи не звичайні,

А корисні у навчанні.

Щоб по сходинках стрибати,

Треба вміти рахувати.

                                        6 + 0

                             3 + 1                             4 + 4

    9 - 9                                                                      7 – 0

- Діти, Вовк дізнався про наміри Котигорошка і тому хоче йому перешкодити: він загородив шлях нашому герою. Давайте звільнимо шлях, проклавши стежину з чисел.

2. Робота з натуральним рядом чисел

0  1  .  .  4  .  6  .  .  9  10

- Вставте пропущені числа

( Учні по одному виходять до дошки і вставляють пропущені числа)

  • Назвіть числа, менші за 4.
  • Назвіть числа, більші за 6.
  • Яке число більше на 1 за число 2?
  • Яке число менше на 1 від 9?
  • Як дістати 8, якщо є 7?
  • Назвіть найменше число в ряду.
  • Назвіть найбільше число.

3. Хвилинка каліграфії

- Пригадаємо віршик і проведемо каліграфічну хвилинку.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

  • Каліграфічно пропишіть ряд чисел від 0 до 10 (за зразком на дошці)

4. Математичний диктант

- Запишіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.

- Запишіть число, яке йде попереду числа 8.

- Запишіть сусідів числа 9.

- Перший доданок – 3, другий доданок – 3, знайти суму.

- Зменшуване – 6, від’ємник – 2, знайти різницю.

  Самоперевірка 

 (На дошці вивішаю відповіді)

  1. 7  5  8  10  6  4 
  • Хто не допустив жодної помилки? Молодці. Погладьте себе по голівці.
  • Хто помилився, не засмучуйтесь. Працюйте старанно, і у вас усе вийде.

Підсумок етапу уроку

- Діти, ви впоралися із завданням, Котигорошко подолав перешкоду. Першою казкою, в яку   він потрапив, є казка «Вовк і семеро козенят».

  • Що зробив Вовк у цій казці?
  • Котигорошко не пустить Вовка в хату і захистить козенят. Якщо ви правильно виконаєте наступне завдання

5. Повторення складу числа 7

  -   Мама - Коза завжди піклувалася про здоров’я своїх сімох діток і тому годувала їх тільки поживною і корисною їжею. Чим саме, ви дізнаєтесь, якщо назвете приклади з відповіддю 7.

( На магнітній дошці - малюнки з корисною та шкідливою їжею. Біля них – приклади на додавання. Приклади з відповіддю 7 розміщені біля малюнків з корисною їжею, інші – біля малюнків зі шкідливою їжею. Діти називають приклад, знімають малюнок і кладуть до кошика мами – Кози.)

                                      Підсумок етапу

  -  Наступна казка – «Колобок». Наш Вовк значно спритніший, ніж у казці. Він обов’язково з’їсть Колобка, якщо Котигорошко його не врятує. Допоможемо ми нашому героєві, якщо правильно порівняємо числа.

6. Порівняння чисел в межах 10

Самостійна робота на картках з наступною взаємоперевіркою

                        Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки,

Вийдем, дітки, на доріжку.

В нас голівонька стомилась,

Вліво – вправо нахилилась.

В другій вправі для дітей

Руки ставим до плечей.

Чітко руки підіймаєм,

Вгорі пальці розтискаєм.

Тепер всім на поясі руки тримати,

Будем вставати і присідати.

Зараз глибоко всі ми вдихнули,

На пальчиках високо підтягнулись.

Дружно видихнули всі,

Нахилились до землі.

Знов так раз і два зробили

І за парти тихо сіли.

Підсумок етапу

  • Котигорошко переміг Вовка, і той змушений втекти в наступну казку. (Вішаю малюнок Червоної Шапочки).
  • Ви вже здогадались, що це за казка?
  • Що сталося з дівчинкою?
  • Хто її врятував?
  • Зараз цим рятівником буде Котигорошко. Давайте допоможемо йому.

7. Повторення структурних елементів задачі

 Складання і розвязування задач

  • Згадайте, з яких частин складається задача?

(Умова, запитання, розвязання, відповідь)

  • Що містить умова?
  • Що містить запитання?
  • Що є розв’язанням?
  • Гуляючи по лісу, Червона Шапочка збирала квіти. Складіть про це задачу на додавання. (Складену задачу повторюють спочатку окремі учні, потім – всі учні хором.)

  Аналіз задачі на знаходження суми

-    Повторіть умову задачі.

  • Назвіть числа умови задачі. Запишемо їх.
  • Про що запитується в задачі?
  • Чи відоме нам це число?
  • Це – запитання задачі. Доповнимо запис знаком питання.
  • Що ми записали? (Умову і запитання.)
  • Повторіть їх.
  • Коли Червона Шапочка збирала квіти в букет, у букеті їх ставало більше чи менше?
  • Якою дією розв’яжемо задачу?
  • Складіть приклад для розв’язання задачі. Запишемо його.
  • Так яке ж було питання задачі?
  • Ми дізналися? Отже, ми розв’язали задачу.
  • Яка відповідь? Запишемо в зошит.

8. Робота з підручником

  • Діти, Червона Шапочка вийшла на луки. На луках пасуться вівці.
  • Розгляньте уважно малюнки і складіть задачу на віднімання.

 Аналіз задачі на знаходження остачі

- Повторіть всю задачу.

- Повторіть лише умову задачі.

- Назвіть числові дані умови.

- Повторіть запитання задачі.

- Коли  2 вівці пішло,  пастися їх стало більше чи менше?

          - Якою дією розв’яжемо задачу? Складіть приклад для розв’язання.

          - Пригадайте запитання і складіть відповідь до задачі.  

9. Робота з геометричним матеріалом

- Діти, Вовк знову переможений, і ми потрапляємо в казку про трьох поросят. Протягом цілої казки Вовк переслідує поросят. Котигорошко просить вашої допомоги.

- Давайте збудуємо міцний надійний будинок для поросят, використавши всі геометричні фігури з набору. Працюємо в парі.

- Назвіть, які  фігури ви використали?

- Які ще фігури знаєте?

- Наш Вовк потерпів поразку в усіх казках, і зараз він опинився у казці «Лисичка- сестричка і Вовк – панібрат» у жалюгідному становищі: сидить у ополонці з примерзлим хвостом.

- Які почуття викликає у вас Вовк зараз? (Жалю)

- Давайте помиримо його з Котигорошком. Нехай Котигорошко врятує Вовкові хвоста. А для цього виконаємо завдання

10. Завдання «Шифрувальники»

           Б  І  А  П  И  С 

           1   2   3  4   5  6

7 – 1 = 6       С

2 + 2 = 4      П

1 + 2 = 3      А

3 + 3 = 6      С

3 + 2 = 5      И

0 + 1 = 1      Б

2 – 0 = 2      І

- Ми помирили Котигорошка з Вовком. Котигорошко дякує вам за дружну плідну працю

ІV. Підсумок

- Чи сподобався вам урок?

- Хто допомагав Котигорошкові?

- Чого ви навчилися?

- Коли вам було найважче?

-Чи задоволені ви своєю працею?

-Давайте поаплодуємо собі за те, що ми гарно працювали. Пограємо в гру «Дощик».

   Рефлексія

Спочатку дощик капає тихенько,

Як наш вказівний пальчик

По долоньці б’є легенько.

Краплинок поки що мало,

Та ось середній пальчик включився вдало.

Безіменний примкнути зумів,

І трохи гучніше дощик зашумів.

Ось мізинчик теж пограти захотів,

Ще сильніше дощик зашумів.

Великий пальчик ми взяли з собою,-

Дощ іде уже стіною.

Сильніше всією долонькою ударяємо,

Від дощу де нам сховатися, на знаємо.

Вихід є, і нам потрібно дуже постаратися,

Щоб перетворити дощ на бурю овацій.                                                                                                                                                                                                                                                        

Використана література

1. Корчевська О. Кордуба Н. Нестандартні уроки з математики. 1– 4 класи. -   Тернопіль: Астон. -  2003 – 160с.

2. Козлова Л. М. Стежинки здоров’я // Методичні рекомендації. – Суми, 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Михалька | Теги: послідовність чисел від 0 до 10, 1 клас, математика
Переглядів: 327 | Завантажень: 13 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту


Сайт вчителя початкових класів Сотнікової Тетяни Михайлівни© 2024
uCoz