Понеділок, 29.04.2024, 12:43
Вітаю Вас Гість | RSS

 Сайт вчителя почтакових класів   Сотнікової Тетяни Михайлівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок з образотворчого мистецтва 1 клас
[ Викачати з сервера (2.97 Mb) ] 27.11.2016, 22:29

Тема. Види та типи ліній. Виражальні можливості ліній. Створення виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Тематичне завдання «У світі тварин. Їжачок-хитрячок»

Мета. Розширювати знання учнів про графіку, як вид образотворчого мистецтва. Сформувати уявлення про види та типи ліній,їх виражальні можливості. Навчати виконувати малюнок у цій техніці за допомогою ліній, штрихів, крапок різними матеріалами. Розвивати моторику руки, фантазію, уяву, пасивний словниковий запас учнів. Виховувати спостережливість, увагу учнів, здатність до сприйняття, розуміння та створення художніх образів.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки: природознавство

Обладнання: олівці або фломастери,  альбом, репродукції картин (П.Пікассо «Тореадор», В.Ватагін «Рись», О.Лаптєв «Начерк», Х.Бальтцер «Віслючок», Бик – печера Ласко, Франція, страуси – малюнок, Африка).

Очікувані результати. Наприкінці уроку учні повинні:

знати – види і типи ліній, їх виражальні можливості, поняття «анімаліст», «графіка»;

вміти – зображати тварин за допомогою ліній, крапок, плям

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.

- Добрий день!

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Послухайте віршик і дайте відповіді на запитання.

Лінія по аркушу гуляє,

Слід по собі залишає:

Природа, гори і поля –

Це моя рідна земля.

- Про що йдеться у віршику?

- Із якими лініями ви познайомились на попередніх уроках?

 

- А як ви думаєте, які лінії бувають за настроєм?

- Які емоції передають ламані лінії? Які предмети можна зобразити цими лініями?

 

 

 

 

- Які емоції передають хвилясті лінії?

 

- Діти, скажіть хто на цих малюнках добрий, а хто злий?

                               

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми вирушаємо у велику мандрівку країною  Образотворчого мистецтва, а допоможе нам сьогодні дізнатися ще багато цікавого про види ліній та їх виражальні можливості незвичайний лісовий гість.

- Давайте спробуємо впізнати цю тваринку.

В ліс ми з друзями пішли,

Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір ... (Їжак)

Ми вже знаємо, що в цій країні живуть митці – люди, які вміють створювати красу. На попередньому уроці ми відвідали чарівну галявину – Графіку. Кольоровими олівцями, за допомогою точок, ліній, штрихів, плям малювали саме цю Чарівну галявину. Але в країні образотворчого мистецтва є, також, свої улюбленці. Це – тварини. Тому сьогодні Їжачок нам відкриє секрети і допоможе побувати у світі тварин. Нас чекає багато цікавого. Ми краще познайомимось з видами і типами ліній, та які вони мають можливості.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча вправа «Так – ні»

Учитель ховає олівець та пропонує учням відгадати, за допомогою чого сьогодні будемо працювати. Для цього вони мають ставити вчителеві запитання, на які він відповідає тільки «так» чи «ні».

Орієнтовні запитання учнів:

  • Це малюнок?
  • Це матеріали художника?
  • Він у нас є в пеналі?
  • Це фарби?
  • Це олівець?

Учитель показує олівець.

Він чудовий помічник

Оленці, Колі, Тані,

Петрусику і Валі.

І всім-всім діткам на кінець

Потрібний … (олівець)

2. Мотивація навчальної діяльності.

Багато хто вважає, що олівець – малоцікавий художній матеріал. Сірий колір на папері, звичайно, не може зрівнятися з кольоровим розмаїттям живопису. Але за допомогою цього інструмента талановитим художникам вдалося створити живу картину світу.  Художників, які у своїх картинах зображують тварин називають анімалістами. Малювати тварин - нелегка справа, адже вони ніколи не позуватимуть вам. Тварини завжди рухаються. Тільки спостережливість, гострий погляд та уява можуть допомогти художникові створити картину анімалістичного жанру.

 

3. Художня галерея

Давайте поглянемо, як вдало використали художники у своїх роботах особливості лінії.

  • Первісний художник за допомогою неперервної лінії створив образ масивного, гордовитого бика. (додаток 1)
  • В.Ватагін сильними різкими лініями у фігурі рисі передав її рішучість і самовпевненість.
  • Африканські художники за допомогою контурних ліній, силуетних  зображень зуміли передати характерні особливості форми страусів.
  • Якщо замкненою лінією окреслити пляму, то можна дістати силует, тобто характерний обрис предмета, подібний до його тіні. Майстерно передано особливості форми та рух тварин у силуетних зображеннях французького художника П.Пікассо
  • Які засоби художньої виразності графіки (лінії, штрихи, плями, крапки) допомогли російським художникам О.Лаптєву та Х.Бальтцеру передати об’ємність форм песика та віслюка?

Такі лаконічні малюнки, які зазвичай поєднують  чорний і білий колір, причому білим є папір, а орним – олівець, ви часто бачите в книжках, журналах, газетах, на етикетках, марках. І називаються вони графічними творами, а вид мистецтва, до якого належать ці твори, називають графікою.

Отже, графіка (від грецького «графо» - пишу, креслю, малюю) – це вид образотворчого мистецтва.

V.  Практична робота.

1. Бесіда

Давайте повернемось до нашого їжачка-хитрячка, який сьогодні разом з нами мандрує.

Наш Їжачок-хитрячок

Вдів кожух із голочок.

Грибочки та яблучка збирає

Та в скриньку на зиму ховає.

- Про кого йде мова у віршику? (Правильно, про нашого Їжачка).

- А що ви про нього знаєте?

- Який Їжачок на вигляд?

- Де він живе?

- Де можна його побачити?

- Чим полюбляє ласувати Їжачок?

- Що зробить Їжачок, якщо ми його торкнемось?

- Чому в народі кажуть, що в Їжачка сто голочок?

2. Самостійна робота учнів

- У вас на партах лежать аркуші паперу, де намальований їжачок, але чого бракує нашому їжачку?

 

- Давайте допоможемо йому одягнути шубку, але перш ніж це зробити, давайте згадаємо, які лінії нам допоможуть зобразити голки Їжачка? (Короткі, похилі або ламані).

- Молодці, подивіться як зраділи ваші Їжачки на малюнку.

- А як ви думаєте чому вони зраділи? Навіщо Їжачкам колючки? (Щоб допомагати своїм діткам збирати горішки та грибочки, та захищати від ворогів свою родину).

3. Фізкультхвилинка.

- А зараз давайте трохи відпочинемо. Підведіться будь ласка.

Лінія до моря завітала

І хвилькою ніжною заграла.

Та раптом вітер все змінив

Й велику хвилю утворив.

4. Продовження самостійної роботи.

- Погляньте, друзі, які чудові образи Їжачка створили митці і щоб наш Їжачок не сумував нам потрібно намалювати йому друга.

 

 

                                   

 

- Як ви думаєте, якою лінією ми зобразимо мордочку, носик, животик Їжачка? (Хвилястою, прямою). Отже, взялися за роботу.

VІ. Підсумок уроку.

- Наш Їжачок – хитрячок задоволений, що у нього з’явилось багато друзів.

Презентації робіт учнів.

Приведення в порядок робочого місця.

VІІ. Заключне слово вчителя.

- Наша подорож країною Образотворчого мистецтва на сьогодні закінчилася. Ми побували на галявині, яка називається Графіка. На наступному уроці свою подорож ми обов’язково продовжимо. Для цього нам знадобляться альбоми, пензлики, стаканчики з водою. Дякую за співпрацю!

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Михалька | Теги: 1 клас, типи ліній, образотворче мистецтво
Переглядів: 473 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту


Сайт вчителя початкових класів Сотнікової Тетяни Михайлівни© 2024
uCoz