Понеділок, 29.04.2024, 13:20
Вітаю Вас Гість | RSS

 Сайт вчителя почтакових класів   Сотнікової Тетяни Михайлівни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок з природознавства 4 клас "Атлантичний океан"
[ Викачати з сервера (36.7 Kb) ] 07.12.2016, 20:30

Природознавство                                                                         4 – В клас

Дата: 06.12.2016

Тема уроку. Атлантичний океан

Мета: вивчити географічне положення Атлантичного океану, історію дослідження, особливості тваринного та рослинного світу; звернути увагу на види господарської діяльності в океані; розвивати навички аналізу та синтезу вивченого матеріалу; формувати ціннісне ставлення до природи; виховувати екологічну свідомість.

Обладнання: фізична карта світу, ноутбук, мультимедійна презентація, картки для роботи в групі та парами.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть називати представників органічного світу (флора та фауна океану); окреслювати проблеми забруднення океану; показувати на карті розташування Атлантичного океану; наводити історичні відомості стосовно назви океану.

Між предметні зв’язки: літературне читання, екологія.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

1. Фенологічні спостереження

-  Який сьогодні день?

- Яка тривалість дня і ночі? З чим це пов’язано?

- Чи випадали опади протягом минулого тижня?

- Дайте характеристику погоди на нинішній день за таким планом: дата, температура повітря, вітер, стан неба, опади.

2. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування.  

- Яку тему вивчали на минулому уроці? Відповідайте швидко, не гаючи часу.

- Чи згодні ви, що Тихий океан є тихим за природними умовами?

- А які умови впливають на живу природу океанів?

- Які тварини мешкають у Тихому океані? (дельфіни, тюлені, моржі, котики)?

- Які активно плаваючі організми ви знаєте? (риби, кити, дельфіни)

- А до донних? (черви, молюски, креветки)

ІІІ.  Повідомлення теми, мети і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося ближче з однією із частинок Світового океану – Атлантичним океаном. А працювати будемо за таким планом:

1. Історична довідка. Цікаві факти.

2. Місце розташування океану на карті.

3.Відомі та загадкові місця океану.

4. Підводна частина океану (тваринний і рослинний світ).

5.  Господарська діяльність людини в океані.

6. Екологічний стан океану.

7.Фізкультхивилинка.

8. Робота з підручником і зошитом.

9. Попрацюємо в парах та групі. Наприкінці уроку підіб’ємо підсумки та запишемо домашнє завдання у щоденники.

ІV.  Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя

Історична довідка. Цікаві факти.

В давні часи Атлантичний океан мав різні назви. Стародавні греки, а саме історик Геродот, назвав морем за стовпами Геракла. Римлянин Плиній дав йому назву Океануцс Атлантікус. Пізніше його називали Море Мороку, Західний океан. Сучасна назва океану походить від імені титана — Атланта, героя грецької міфології, який тримав на своїх плечах небозвід. Чому океан носить таку назву суперечки ведуться досі. Згідно з однією із версій назву океан отримав від стародавнього затонулого материка Атлантиди. Подивіться, ось такою собі уявляли дослідники минулого часу Атлантиду. А ось місця в Атлантичному океані, де різні науковці океану розташовували Атлантиду.

Першим мореплавцем,що перетнув Атлантичний океан, був Колумб.

Слідом за ним здійснювали плавання португальці, іспанці, англійці. Відтоді Атлантичний океан став головним водним шляхом на Землі.

Найбільшим морським кораблем, на той час, який намагався перепливсти океан був «Титанік». Корабель «Титанік» будувався на протязі 3- х років (з 1909 по 1912 роки). Будівництво «Титаніка» здійснювали 1 500 робітників. У той час Титанік вважався найбільшим судном у світі. Він був британським трансатлантичним пароплавом. Зіткнення Титаніка з айсбергом відбулося в 1912 році ( в ніч з 14 на 15 квітня), яке і призвело до затоплення судна. Вага Титаніка становила — 52310 тонн. Розміри Титаніка: довжина — 269 м, ширина — 28,19 м, висота — 18,4 м. Місткість Титаніка становила — 2556 пасажирів і 908 членів екіпажу. Уламки «Титаніка» знаходяться на глибині 3750 метрів. На даний момент (у Китаї ) будується точна копія Титаніка під назвою «Титанік І». Дата спуску на воду Титаніка І планується на 2016-2018 рік.

Місце розташування океану на карті.

Атлантичному океану належить друге почесне місце на планеті за площею та глибиною. (Вказати на розташування Атлантичного океану). Омиває своїми водами  узбережжя таких материків:   Євразія, Африка, Північна та Південна Америки. Атлантичний океан має велику протяжність із півночі на південь. Тому клімат океану різноманітний.

Відомі та загадкові місця.

В Атлантиці розташовані незвичайні об’єкти, один з них  – блакитна дірка. Це підводна печера глибиною 120 метрів. Тут мають строго окреслений контур кордону темної і світлої води. І спостерігач, який дивиться на поверхню океану зверху, бачить дірку блакитну і більшу.

Атлантичний океан — це безліч загадок. Одна з них — Бермудський трикутник, зона, що знаходиться в розташуванні Бермудських островів, в якій пропало безвісти багато судів і літаків. Відомо, що в Бермудському трикутникові між 1945 та 1975 роками зникли 50 суден та 40 літаків. На території Бермудського трикутника знаходиться найглибша частина океану – впадина глибиною 8742м

Підводна частина океану.

Тваринний світ Атлантичного океану порівняно з Тихим бідніший за різноманіттям. Багато в ньому різних видів риб – тріска, оселедець, скумбрія, окунь морський. У північних водах мешкають кити й тюлені, а в теплих, південних,  багато сардин, тунців. Також мешкають в океані акули, кальмари, креветки, лангусти, дельфіни, кашалоти, морські свині.

Рослинний світ Атлантичного океану дуже різноманітний. Донная рослинність включає бурі, зелені і червоні водорості, ламінарії (морська капуста), що ростуть на глибині до 100м у прибережній зоні океану. Між донною рослинністю північної та південної частин Атлантичного океану, де поверхня тривалий час покрита крижинами, позбавлена рослинності.

Господарська діяльність людини на водному просторові океану.

З незапам’ятних часів Атлантичний океан – місце інтенсивного рибальства і звіробійного промислу. З усіх океанів Атлантичний найпродуктивніший. Велика частина улову риби припадає на північну частину океану. Океан багатий і корисними копалинами  такими як кам’яне вугілля, нафта.

Екологічний стан океану

Основною проблемою екологічного стану Атлантичного океану, зокрема його північної частини, є те, що людина  виловлює дуже багато риби (особливо в останнє десятиліття), відбувається шумове забруднення (бурові роботи, працюють гвинти суден у воді), нафтове забруднення, побутове забруднення (сміття, каналізаційні відходи).

Щороку до Атлантичного океану потрапляє більше 1,5млн тон нафти чи нафтопродуктів (бензин, дизельне паливо), велика кількість різних кислот, мільйони тон твердих речовин (пластикова тара, папір, скло, пластмаса, поліетилен), також на дні відбувається захоронення контейнерів із радіоактивними відходами.

 Коли я готувалася до сьогоднішнього уроку, я наштовхнулась на дуже вражаючі, страшно вражаючі факти. Тільки уявіть собі, що в 1970 році США затопили в 500км від узбережжя Флориди корабель «Рассел-Бриге», на якому знаходились 68т нервово-паралітичного газу. Цей газ був у 418 бетонних контейнерах. У 1972 році у водах океану Німеччина затопила 2500 металевих бочок з промисловими відходами, які містять дуже сильну отруту. Відомі випадки швидкого розпаду таких контейнерів, вміст яких дуже шкодить тваринам та рослинам океану.

2. Фізкультхвилинка

V. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності

1. Робота з підручником та зошитом

2. Встановлення зв’язків (робота в парах)

Користуючись підручником оберіть правильні відповіді

                                                                                    

Устриці, мідії, гребінці,                                                       тріска, оселедець, скумбрія

                                                        Атлантичний океан

Кальмари, каракатиці,                                               окунь морський, мойва, сардини,

моржі, котики, сині кити,                                  тунець, кити, тюлені, риба-меч

3. Робота в групах

Давайте повторимо правила роботи в групі:

Слухати один одного

Уміти поступитися

Уміти домовитися

Бути доброзичливим

Допомагати один одному

Завдання "Знайти слово за його визначенням"

1. Атлантичний океан

а) головний водний шлях на Землі   б) солона вода в) омиває береги України

2. Блакитна дірка це –

а) Бермудський трикутник  б) Дірка у воді в) Підводна печера

3. Колумб

а) кличка тварини; б) назва корабля; в) перший мореплавець, що перетнув Атлантичний океан

Вправа на розвиток антиципації «Доповни речення»

І група

Сучасна назва океану походить від імені титана - _____________

Океан отримав назву від стародавнього затонулого материка _______________

Першим мореплавцем, що перетнув Атлантичний океан, був __________

Атлантичний океан має велику протяжність з __________ на _____________.

ІІ група

Тваринний світ Атлантичного океану порівняно з Тихим _________________ за різноманіттям.

В Атлантичному океані водяться такі риби: ________

Також мешкають такі види ссавців: _____________

Рослинність включає в себе: ________________

ІІІ група

Атлантичний океан – місце інтенсивного ____________________

Велика частина улову риби припадає на ____________ частину океану.

Океан багатий корисними копалинами: _________________________

Через Атлантичний океан проходять численні __________ шляхи. Головні з них – між державами _____________ та _____________ Америки.

«Екологи»

Запропонуйте шляхи подолання екологічної катастрофи в Атлантичному океані.

(Економно використовувати воду, не забруднювати воду (використовувати фільтри на заводах, фабриках), не виловлювати багато риби, не вбивати ссавців, роз’яснення населенню щодо необхідності збереження світового океану.)

VІ. Підсумок уроку   

Бесіда

- З якою темою сьогодні ознайомились на уроці?

- Що було цікавого? Що запам’яталось?

- Чи справдились ваші сподівання? Якщо так, то вийдіть до дошки і наклейте зірочку в тому місці, де розташований Атлантичний океан на карті світу.

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника на с. 51-52

Користуючись підручником оберіть правильні відповіді

                                                                        

Устриці, мідії, гребінці,                                                       тріска, оселедець, скумбрія

                                                        Атлантичний океан

Кальмари, каракатиці,                                               окунь морський, сардини,

моржі, котики, сині кити,                                  тунець, кити, тюлені, риба-меч

Завдання "Знайти слово за його визначенням"

 

1. Атлантичний океан

а) головний водний шлях на Землі   б) солона вода в) омиває береги України

2. Блакитна дірка це –

а) Бермудський трикутник  б) Дірка у воді в) Підводна печера

3. Колумб - це

а) кличка тварини; б) назва корабля; в) перший мореплавець, що перетнув Атлантичний океан

І група

Сучасна назва океану походить від імені титана - _____________

Океан отримав назву від стародавнього затонулого материка _______________

Першим мореплавцем, що перетнув Атлантичний океан, був __________

Атлантичний океан має велику протяжність з ______________ на  _________________.

ІІ группа

Тваринний світ Атлантичного океану порівняно з Тихим ________________________ за різноманіттям.

В Атлантичному океані водяться такі риби: ________________________________

______________________________________________________________________

Також мешкають такі види ссавців: _______________________________________

______________________________________________________________________

Рослинність включає в себе: _____________________________________________

______________________________________________________________________

ІІІ група

Атлантичний океан – місце інтенсивного __________________________________

Велика частина улову риби припадає на ____________ частину океану.

Океан багатий корисними копалинами: ____________________________________

Через Атлантичний океан проходять численні __________ шляхи. Головні з них – між державами ____________________ та _____________________ Америки.

 

Категорія: Мої файли | Додав: Михалька | Теги: Природознавство, атлантичний океан, конспект уроку, нова програма, 4 клас
Переглядів: 959 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту


Сайт вчителя початкових класів Сотнікової Тетяни Михайлівни© 2024
uCoz